“Box? Welke box?”

Yuri Vriesema

Met drie lagere en drie middelbare scholen, tientallen verhuizingen, talloze relaties en duizend en een ambachten weet Yuri af en toe niet zo goed waar hij vandaan komt. Dat is niet erg, want onderweg heeft onze universele copywriter wel altijd heel goed opgelet. Zo weet hij dat ‘de realiteit’ een kwestie is van hoe je naar dingen kijkt. Dat deze altijd maakbaar is. Dat ‘out of the box’ juist beperkt. Omdat er in zijn geest geen box ís.

Daarbij heeft hij de kunde om van alles, maar dan ook echt álles een strak verhaal te maken. Ooit omschreven als de toekomst van de poëzie, verdient hij nu zijn brood met het verwoorden van de identiteit van nieuwe initiatieven. Daarbij gaat hij verder dan het toetsenbord. Hij raakt je kern, creëert jouw nieuwe wereld. Zodat jij weer weet waar je staat.

Een sukkeltje is het niet. Hij vaart op tall ships op zee, doet aan kung fu en kijkt graag vanuit zijn hangmat naar het bestaan. Om vervolgens op te staan en de boel een slinger te geven. Daar wordt het leven nu eenmaal wat mooier van. Check hem op zijn webstek, of zijn LinkedIn-profiel.

En ja, normaal ga je als bureau niet over elkaar zeggen hoe goed je wel niet bent. Maar Professional Outsiders zijn niet normaal. En al helemaal geen bureau. Het is een verbond van zelfstandigen. Dus een quootje jatten mag best. Deze bijvoorbeeld, van Herbert over Yuri:

“Yuri is beter dan ik.”

Anderen over Yuri: 

Yuri is one of the most extraordinary individuals I have ever met. An exceptionally gifted writer with a unique perspective on the world around him. Whatever he writes, it is creative, gripping, witty and
always straight from the heart. The prototype of a natural talent!

Nico Lassing

Head of Payments
Royal Bank of Scotland


Together we formed a creative team which even years after his departure is still fondly remembered (and missed) by the Doornvogel management. It was indeed a very fine collaboration. His energy and humor were the most evident of his features and he managed superbly to get them into concepts for campaigns that proved so successful and appreciated that all clients just wanted to replicate them the year after, without even thinking of something else!

Flavio Berardi

Creative Director
Bearprint


Soms ontmoet je mensen in je carrière die je niet snel vergeet. Yuri is zo iemand. Hij startte met een nieuwe functie bij War Child en bewees binnen korte tijd de grote waarde van een goede ‘in house’ copywriter. Teksten over het werk van War Child veranderde hij in pakkende oneliners. De reizen die hij maakte mondden uit in verhalen die je niet meer loslaten. Recht uit het hart geschreven. Zonder opschmuck. Yuri kijkt. Ziet dingen die anderen niet zien.

Josine Hendriksen

Owner
The Brand Department