‘Firestarter’: een vliegende start voor de eenling. Een pakket waar je u tegen zegt, maar je portemonnee gewoon kan tutoyeren.

Staat mooi hoor, al die Grote Klanten op ons lijstje. Stoer ook. Maar het heeft één nadeel: veel mensen denken dat we daardoor alleen maar voor klanten met grote budgetten werken. En onze neus ophalen voor het ‘kleinere werk’. Niets is minder waar. Albert Heijn is ooit begonnen in een winkeltje op de Zaanse Schans. De oprichter van Ikea ging op z’n 14e eerst met lucifers langs de deur. En het verhaal van Steve Jobs en zijn garage kennen we ook allemaal. Eens moet je nu eenmaal de eerste stap zetten.

En daar komt onze grote kracht om de hoek kijken: we houden ervan om mensen het laatste duwtje te geven. Van de rand. Of in de rug. We zijn namelijk niet alleen gek van merken, maar juist op mensen. Vooral op ondernemende mensen. Die bruisen van de energie, die dromen en die niet bang zijn om op hun bek te gaan. Die zélf een relevant merk willen worden, of een nuttig merk uit de grond willen stampen.

Speciaal voor die groep mensen bieden we ‘Firestarter’ aan – een pakket waar je u tegen zegt, maar je portemonnee gewoon kan tutoyeren. Zie het als een kickstart waar A-merken 100k voor betalen, wat nu bereikbaar is voor een MKB-budget (of goed te betalen door een éénpitter).

Alles zit erin wat we ook doen voor ‘de grote jongens’: identiteit, positionering, propositie, een basis marketingstrategie, een basis communicatieconcept en natuurlijk: hulp bij je businessplan.

We beginnen, uiteraard, bij het begin. Als je al een idee hebt wat je wilt gaan doen, gaan we eerst samen met je kijken of dat idee wel klopt bij wie en wat je werkelijk bent, en of het haalbaar is. Zo nodig werken we samen aan een verbetering, of een verandering. Als je nog geen idee hebt, maar wel voelt dat je voor jezelf wilt beginnen, dan coachen we je naar het juiste plan. En dan kunnen we je ook nog vertellen hoe het moet heten, welke markt je gaat bedienen, wat je verdienmodel gaat zijn en hoe je het in de wereld moet zetten.


​Voor wie is dat, dat ‘Firestarter’?

Stel: je bent ZZP’er. Eén-pitter. En: je hebt een idee. Of je hebt geen enkel idee. Maar wat je wel voelt, is dat het zo niet langer kan. Dat je wat anders wilt. Beter, lichter, leuker, praktischer, moeitelozer. Met meer energie, meer voldoening, beter betalende klanten en (veel) meer omzet. Als je daar wilt komen, moet je eerst weer bij jezelf komen. Wie was je ook alweer? Wat kwam je ook alweer doen? Met welke talenten kun jij de  wereld verbeteren, waar zat ook alweer je Heilig Vuur? Hoe maak je daar mensen blij mee, en zorg je ervoor dat je er zelf goed van kunt leven? Hoe ga je dat de wereld in schoppen, aan iedereen vertellen?

Met ‘Firstarter’ zorgen we ervoor dat je (weer) weet wat je missie is en hoe je dat praktisch en pragmatisch ook daadwerkelijk gaat doen – op leuke ideetjes die niet van de grond  komen zit niemand te wachten namelijk. 
We wijzen je de richting naar een flink rokende schoorsteen, het liefst: snel. Schakelen, gáán – dat is ons motto. En ook: één van de redenen dat we ‘Firestarter’ voor deze prijs aan je kunnen aanbieden. Want meestal zien we binnen twee of drie nano-seconden waar ‘m het probleem zit. Dus ook: de oplossing. Daarnaast: we houden er niet van om de zaken ingewikkelder te maken dan ze zijn – van moeilijk doen is nog nooit iemand succesvol geworden.

Wat ook helpt, is dat we inmiddels een geweldig team hebben. Aan een half woord hebben we genoeg, soms hoeven we niet eens iets tegen elkaar te zeggen. Jacqueline leidt, organiseert, faciliteert, bewaakt (deadlines, 
planningen, begrotingen), houdt contact en roept af en toe dingen waar ze zelf de brille niet van ziet. Yuri doopt zijn pen in hartverwarmende inkt en rijgt woorden aan elkaar die raken – elk schot is in de roos. Ruben maakt de mooiste huisstijlen en geeft op onnavolgbare wijze vorm aan je nieuwe bestaan, waardoor Herbert in alle rust kan doen waarvoor hij bedoeld is: je toekomst zien én manifesteren. En Lisette bewaakt de agenda, en is onze eerste achtervang. Waardoor we floreren.

​Hoe gaan we te werk?

Dat is mooi natuurlijk, die snelheid. En dat op elkaar ingebeelde team. Het zorgt ervoor (een beetje afhankelijk natuurlijk van de drukte aan onze kant) dat er meestal met een week of 3, 4 wel duidelijkheid is. Maar het betekent ook dat je je moet houden aan onze spelregels en onze werkwijze. Daarvoor hebben we een paar dingen (van je) nodig:

  • Je ingevulde intakeformulier(en)
  • Een uitgebreide kennismaking (reken op een uur of 3).
  • Denk, speel, schrijf, ontwerp- en uitwerktijd.
  • Soms een tussenpresentatie/ontmoeting.
  • Overleg per mail, telefoon, Skype/Zoom indien noodzakelijk.
  • Terug-naar-de-tekentafel-tijd.
  • Tijd met jou samen voor de eindpresentatie.

De intake is natuurlijk het belangrijkste. Hoe meer je daar aan ons (mee)geeft, hoe beter. We willen graag op papier, in jouw eigen woorden, het businessplan (en jouw activiteiten) zoals je dat nu voor je ziet. Ook belangrijk om aan te geven: je prijsstelling, je concurrenten, de doelstellingen, de producten, de doelgroepen (een voorbeeld van een droomklant) en de inhoud van jouw werk en waarde. Dat scheelt ons weer tijd (en dus geld) om dat zelf te inventariseren. Bovendien is het een goede oefening voor jou om scherp te krijgen welke kantlijnen je zelf al aan kunt brengen. 
Om al deze informatie boven tafel te krijgen, hebben we handige tools en templates, natuurlijk.

Eventuele waardevolle informatie als extra input ontvangen wij ook graag. Zoals bijvoorbeeld: voor jou inspirerende voorbeelden, presentaties die je op een podium hebt gegeven (of wilt gaan geven) en artikelen waarvan je denkt: 
“die moeten jullie ook even lezen”.

Als we alles in ons opgezogen hebben, en meer van je weten dan zelfs Google prijsgeeft, maken we een ‘debriefing’ – een document waar onze eerste bevindingen in staan en waar de uitgangspunten en kaders van je vraag en behoefte kort en krachtig wordt beschreven. Die moeten we natuurlijk bespreken, want pas daarna gaan we echt conceptueel aan de slag. Dus plannen we samen een afspraak om onze bevindingen met elkaar te delen en af te tasten of we de kern van jouw waarde snappen. Dat kunnen we wandelend in de buitenlucht doen, of online (tijdens deze coronamaatregelen passen we er natuurlijk een mouw aan).

De ideeën die we daarna gaan ontwikkelen, toetsen we voor onszelf altijd aan een aantal belangrijke criteria, en geloof ons: daar zijn we voor onszelf heel streng in. En oh ja: soms krijg je ook te maken met ons beroemde ‘Business Plan Op 8 Bierviltjes’.

Wat krijg je?

  • Een debriefing met uitgangspunten, kaders en de eerste inzichten.
  • Advies & observaties over je business.
  • Een betere positionering, een betere propositie, een beter verdienmodel.
  • Een (betere) naam, een (betere) basis Visual Identity.
  • Een (betere) (basis) business strategie.
  • Een (beter) communicatieconcept waarmee je het in de wereld kan zetten.
  • Een basis marketingstrategie.
  • Een basis media- & middelenplan, inclusief budgetallocatie voor de executie.
  • Alles gevat in één document. Geen dikke rapporten, maar creatieve duidelijkheid.
  • Verbindingen in ons netwerk, waar mogelijk en relevant.

Wat kost dat geintje?

De fik erin. Los. Vlammen met je handel doe je al voor minder dan 10k.

€ 9.999,00, om precies te zijn.